A sorozatban bemutatjuk, hogy milyen pozitív hatást gyakorol az intervízió a szervezetekre.
Akkor tanulunk a legtöbbet, amikor egy valós problémával szembesülünk, amelyet meg kell oldanunk.
— Lord Weinstock, a General Electric Company ügyvezető igazgatója
Az intervízió nem csupán tanulási módszertan, hanem egy hatásos eszköz a szervezeti kultúra átalakítására! 🔥
✅ Lebontja a silókat és ösztönzi az együttműködést 🤝
✅ Fejleszti a vezetői készségeket és a csapatmunkát 🎯
✅ Növeli az alkalmazkodóképességet és az innovációt 💡
✅ Képes pozitívan megzavarni a rögzült szervezeti kultúrát ✌
✅ Segít eljutni a valódi mögöttes problémák lényegéhez ✔
✅ Módot kínál e kérdések megközelítésére és megoldására 🎁
A tanulás hagyományos megközelítései a tudás és a készségek bemutatásán alapulnak. A tudás ugyanakkor a kockázat, a zűrzavar és a lehetőségek közepette történő kérdezés módszerein keresztül tárul fel. Reginald Revans, az akciótanulás úttörője azt javasolta, hogy tartsuk távol magunkat az előre gyártott válaszokkal rendelkező szakértőktől. Ehelyett az embereknek tudatosítaniuk kell tudásuk hiányát, és fel kell készülniük arra, hogy megfelelő kérdésekkel és mások segítségével feltárják tudatlanságukat. Fontos, hogy a helyes válaszok helyett a megfelelő kérdéseket találjuk meg! A probléma észlelése, annak értékelése, hogy mit nyerhetünk megoldásával, és a megoldáshoz rendelkezésre álló erőforrások becslése biztosítják az emberi cselekvés mozgatórugóit
Revans szerint a tanulás, a programozott, azaz tanított vagy olvasott, tudásból és az éleslátáshoz szükséges kérdések feltételéből áll össze. Négy fő kérdést azonosít: hol? ki? mikor? mi?, amelyeket a miért? hány? mennyi? kérdések pontosíthatnak. Úgy vélte, hogy a hatásos tanulás azokat az emberekre jellemző, akik másokkal és másoktól tanulnak.
Forrás: Olivier Serrat: Knowledge Solutions – Tools, Methods, and Approaches to Drive Organizational Performance
#intervízió #akciótanulás #intervision #action_learning #szervezeti_kultúra
Leave a Reply